2015. június 26., péntek

Furcsa hírt olvastam ma, a lényege, hogy a Bajcsy Kórház udvarán emlékművet avattak a kórházban elhunytak emlékére. Már ez is eléggé különös, de a sokk csak ezután jön: a műalkotás négy boncasztalból készült.

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ez minimum morbid és tapintatlan. Valószínűleg azért is, mert valamikor a szomszéd kerületben laktam    és ehhez a kórházhoz tartoztunk, így elég sokszor megfordultam benne. Igaz, én mindig csak látogató voltam, de közeli hozzátartozóimhoz mentem többször, sokszor, de sem látogatóként, sem pedig betegként nem örültem volna, ha a kertben ilyen "szoborral" találkozom. Amikor apám a valahányadik infarktusa után több héttel már kijöhetett sétálni, ücsörögni  a kertbe, elképzelem, milyen hatást tett volna mindannyiunkra, ha ez előtt a műalkotás előtt kell elhaladnunk.

Mindig felháborított, amikor azt láttam, hogy kórházak előtt, az épülettel szemben temetkezési iroda áll. Több helyen is tapasztaltam ezt, így volt a Tétényi úton, így volt Fehérváron és még ki tudja, hol mindenhol dívik ez a szokás. Hát kösz' szépen a kedves figyelmességet, mikor a kórházba bevonuló, egyébként is rettegő betegnek azonmód a képébe vágjuk, hogy semmi baj, minden eshetőségre számítva kéznél lesz a szükséges szolgáltatás.
Nekem legalább ilyen felháborító ez az emlékmű. Mer' hogy a boncasztalok tardosi mészkőből készültek, hát nem akarták kidobni, aszongya a  főigazgató és a patológus, akiknek a fejéből kipattant ez a remek ötlet. Hát menjenek ők a ... úrinő vagyok, nem mondok semmit, mindenki fejezze be a mondatot saját ízlése szerint.

(Az eseményről a kőbányai oldalon részletesebben is olvashattok.)

4 megjegyzés:

mick írta...

A Szt. Margit Kórház főépületéből a másik felé haladva az udvaron minden arra járó halandó egy táblával találkozik. TEMETÉS ÜGYINTÉZÉS. És egy nyíl. Nincs mese, szembesülök a táblával minden hónapban a köteles vérvétel alkalmával. Lefogadom, hogy a portás megmondaná, merre tartson, akinek a hozzátarozója érintett.

Ági írta...

És az is elég lenne, igen. :(

Kriszta írta...

Ezért jó a János a domb tetején. Nincs szembeoldala :)
Az irodák kénytelenek voltak lehúzódni a Városmajor utcába, és eddig még táblát se láttam róluk a kórház parkjában.

klaribodo írta...

Az igazi blaszfémia a Farkasréti temető bejáratával szemben a Búfelejtőnek (!) nevezett kocsma. Ezt a márvány emlékművet a kórház parkjában nem tudom teljesen elutasítani. Az elfekvőben anyukánk mellett hatan haltak meg, mire rá is sor került. Ha márványtömbök mellett megyek eteni, fogat mosni, a sebeit lámpázni, ugyan, mi különbséget éreztem volna az élők nyomorúsága és a holtak emléke között?