2016. január 12., kedd

Egy kis körkérdés: tegye föl a kezét, akinek alapismeretei közé tartozik, vagyis már régóta tudja, hogy a Blaha Lujza téri Nemzeti Színház előtt állt egy szobor, mégpedig Tinódi Lantos Sebestyén szobra. Bevallom, én nem tudtam, a napokban vettem észre, hogy némely régi városképeken látható ott egy szobor, de fogalmam sem volt, kit ábrázol. Ugyanakkor azt is furcsállottam, hogy nekem a régi Nemzetit még látnom kellett, - mert külvárosi gyerek voltam ugyan, de azért a Blahán és környékén időnként megfordultunk 1964-ig, amíg állt a színház - ennek ellenére sehogy se tudtam visszaemlékezni semmiféle szoborra.

Most pedig kiderült, hogy nem is nagyon emlékezhettem, mert 1907-től 1955-ig állt azon a helyen, akkor a metróépítés miatt átvitték a Népligetbe. 1955-ben hétéves voltam, szerintem hétéves korom előtt aztán végképp nem érdekelt még engem semmiféle szobor (kivéve az Anonymust, mert az már korán megragadta a fantáziámat).
Szóval, Tinódi szobra állt a régi Nemzeti előtt, az első kép 1907-ből való, a második pedig 1948-ból. Érdemes nézegetni aprólékosan és nem csak a szobor miatt.

forrás: kozterkep.hu

forrás: ilyenisvoltbudapest.hu

Nincsenek megjegyzések: