2016. április 3., vasárnap

Nahát, zöldikét láttam ma reggel! Nem tudtam, miféle madár az, aki ott bóklászik a bokor alatt, rigónak, tengelicnek túl kicsi, verébnek túl sötét színű, zöldesbarna tollazatú, a szárnytollai szélén sárga csíkkal. Nem ugrándozott, mint a veréb vagy a cinke, inkább csak úgy lépkedett az avarban, aztán felült a rózsatő egyik csupasz ágára és onnan nézelődött, míg egyszerre csak megjelent a párja, ugyanolyan külsejű, csak kicsit sárgább csíkkal a szárnytollán, majd pedig ketten együtt elröppentek a fenyőfa irányába. 

Gugli a barátom, úgyhogy pillanatok alatt kiderült, zöldikék voltak, eddig azt se tudtam, hogy ilyen nevű madár létezik. A Madártani Egyesület Tápió-vidéki csoportjának oldalán lehet olvasni róla,  és tényleg olyan az életben is, mint itt a képen:

2 megjegyzés:

Mandula írta...

Ha kicsit megkésve is, de figyelmedbe ajánlhatom ezt az alkalmazást? Okostelefonos, ha élsz olyasmi világi hívságokkal. :)

http://www.mme.hu/madarhatarozo-mobiltelefonos-alkalmazas

^^

Ági írta...

Élek ilyesmikkel, naná! :) Köszi, ezt már letöltöttem, de például a zöldikét meg se találtam volna benne. Azért jópofa alkalmazás és szépek benne a képek.