2015. március 17., kedd

Nem tudom, csak nekem szúrja a szemem (és akkor még finoman fejeztem ki magam!) az a reklám, ahol a nőnek annyira fáj a feje, mintha három harkály kopogtatná? A baj az, hogy ezt be is mutatják, közelről, ott ül a fején a három, egyébként gyönyörű szép fakopáncs, akik ütik, vágják. Az eszem megáll, komolyan, hogy mit tudnak kitalálni figyelemfelkeltő céllal, csak minél meghökkentőbb legyen. Hogy mellesleg visszataszító is, hát kit érdekel?

Az meg egyenesen a lelkiismeretlenség kategóriája, amikor a görcsoldóreklámban így beszél a narrátor: "A  N... hatékonyan enyhíti a hasi fájdalmakat, mert azok okát, a görcsöt szünteti meg." Mi van??? A görcs nem ok, hanem tünet és inkább azt kellene sugallni a nézőnek, hogy  derítse ki az okot,  vagyis hogy mitől fáj a hasa. 
Ilyenkor tényleg csak abban lehet bízni, hogy a nézőnek több esze van, mint a reklámgyártóknak. Mert a gyógyszergyártónak lenne ugyan esze, csak amikor jóváhagy egy ilyen hamisan értelmezhető reklámszöveget, elvakítja őt a fényességes profit ragyogása és az mindent felülír, beleértve a tisztességet.

3 megjegyzés:

Katalin írta...

minden reklámról eszembe jutsz mostanában, beszélgetek veled a nagyszobában esténként:)))

egyébként nagyon optimista vagy,
nem, nincs annyi eszük, hidd el, és rengeteg dolga van a reklámozókkal a hatóságoknak, de mégis próbálkoznak...a gyógyszereket úgy reklámozzák, mint valami cukorkát, csak bekapok ezt-azt, oszt jónapot, indítom a napom berockávaL,...vagy beherovkával? mindegy

mick írta...

A kockázatokat és mellékhatásokat... Íme egy mellékhatás: Nem tetszik a naturalista - mit naturalista - terrorisztikus sokk, amivel bombázzák a nagyérdemű, nagypénzű, nagy fájdalmú, nagyon görcsölő, de mindenképpen egészségtelenül élő embereket. Egyre durvább eszközöket kell bedobni, különben nem jön a profit.
Tessék mondani, van még egészséges ember?

Ági írta...

Katalin, kár, hogy nem hallom, miket mondasz olyankor. :)))