2015. június 17., szerda

Az a baj ezekkel a netszerte elérhető tesztekkel, hogy tényleg csak játéknak valók. Sok kérdéshez olyan válaszok tartoznak, hogy szívem szerint egyiket se jelölném, mert egész mást felelnék - ha lehetne, de nem lehet. Ettől kezdve pedig már az egésznek semmi értelme, mert így  az az értékelés nem is adhat hiteles képet. De mondom, szórakozásnak jó, általában rá is szánom azt a néhány percet, aztán a végeredményen jókat nevetek és ennyi. 

Szóval, például ilyeneket tudnak kérdezni és válaszolni ezek a tesztek:


Hol nyaralnál legszívesebben egy hétig?

    Hamburg
    Argentina
    A Karib-tenger

No kérem, ezek közül egyik helyen sem, ezért jobb híján bejelöltem Hamburgot, lévén hogy se Dél-Amerika, se semmilyen tenger nem vonz és Hamburg legalább város, bár  a valóságban eszembe se jutna oda menni, pláne nyaralni.


Melyik áll legközelebb álmaid munkájához?

    Egy nagy napilap kiadója
    Bártulajdonos
    Mélytengeri búvár

Huhh... itt az döntött, hogy a napilap legalább betűkkel bánik, ámbár egy szerkesztőségi bolondokháza nem nekem való munkahely, de a bártulajdonos vagy a búvár még annyira se jöhetne számításba.


Visszagondolva, utólag mit változtatnál meg szívesen?

    Nem tenném tönkre apám hifijét
    Többet járnék el és buliznék
    Jobban igyekeznék az iskolában

Az igazán elhanyagolható eltérés, hogy apámnak nem volt hifi-je, de ha lett volna, én biztos nem rontom el, inkább megjavítom/javítjuk mi ketten, ahogy más otthoni rádiót, sőt tévét, bulizásból meg nekem annyi pont elég volt,  amennyi volt,  nem beszélve arról, hogy az iskolában szerintem épp eleget igyekeztem, azt hiszem, emiatt nem lehet bűntudatom. :)


Válassz egy musicalt!

Starlight Express
Vámpírok bálja
Az operaház fantomja

Na, erre aztán tényleg mit válaszoltam volna? Mert az elsőt nem ismerem, vámpírosról szó se lehet, a harmadik  pedig - finoman szólva - nem tetszik. 

És mivel gyermekségem több évtizeddel ezelőtt zajlott, azon  már   tényleg csak röhögni tudtam, amikor az Emlékszel még a kedvenc játékodra? kérdésre ilyen válaszok sorakoztak:

Imádtam legózni
Órák hosszat tudtam a barbie babáimmal játszani
Megszámlálhatatlan órát töltöttem el a nintendómmal

Legó, Barbie és nintendó,  hát igen, egyéni szocprobléma, hogy ezek az én gyerekkoromban még föl se voltak találva (bár a legó őse már igen). :)

Ám annak ellenére, hogy a fent említett okból  sok kérdésre csak hasraütéses választ adok, ritkán ugyan, mégis előfordul, hogy egy-egy teszt  egész meglepően hihető eredményt hoz ki. Bár valószínű, hogy ezek a meglepő eredmények is csak a véletlen művei. De azért kíváncsi lennék, milyen képzettségű emberek ötlik ki  a kérdéseket és az értékelést végző programot milyen szempontok alapján írják. Szórakozásnak nem rosszak ezek a tesztek, csak nem kell őket komolyan venni, az ember néha elvacakol velük pár percig, de mindvégig tudja, hogy ez csak játék.

3 megjegyzés:

mick írta...

Posztodról eszembe jut Karinthy Frigyes krokija, benne azt kérdezi tőle a közvélemény-kutató, hogy ugyan mondaná meg, melyik kérdés volt a legidétlenebb, amit életében hozzá intéztek. Karinthy habozás nélkül rávágta: Ez.

klaribodo írta...

Hehe. :)

Gigi írta...

Egyetértek, én is utálom, hogy sok esetben nem lehet válaszolni. A múltkor pl. megkérdezte: Voltál már házas? Válaszok: többször is / nem / most is az vagyok. Én itt hagytam abba a válaszolást, hiszen pontosan egyszer voltam házas, de már nem vagyok. Akkor mégis mit válaszoljak erre?