2021. december 20., hétfő

Cetliket selejtezek, futtában feljegyzett sorok vannak rajtuk. Mutatom és némelyiket megmagyarázom:

 

„A múlt sosem hal meg. Még csak el sem múlik”  (William Faulkner)

"Olyan öreg? Hát... mi 60 fölöttiekkel nem is dolgozunk."  Riporter: "Dehát ez milyen kegyetlen, nem?" az első mondatot egy pszichológus mondta és arra vonatkozott, hogy az ő intézményükben (vagy a szakmában úgy általában?)  nem szokásuk 60 éven felüliekkel terápiát végezni, mert szerintük abban a korban már reménytelen.

Bennehagyta a szabó a tűt. – nagymamám szokta mondani, ha a ruha anyaga valahol "szúrt".

Ablakszellőző előre nyitva, hátra zárva.csak hogy ne kelljen minden évszak elején hosszasan állnom a jól szigetelt ablakok előtt és gondolkodnom, hogy azt a kis fekete billentyűt most merre lökjem. 😊

Felfelé: jobbik kezd, lefelé: rosszabbik kezd.gyógytornász utasítása lépcsőzéshez, így kell elindulni a lépcsőn, ha az egyik láb rendesen működik, a másik viszont alig tud lépni.

Szelén: 55 µg/nap, cink:10 mg/nap

Redőnyös xxxxx László tel.: 06-.......... – őt soha többet!csak hogy el ne felejtsem, hogy ő az, aki úgy szerelte föl a rögzített szúnyoghálót, hogy körben nekem kellett betömítenem mindenféle trükkökkel.

"Van hallgatód? nincsen? Te mondd, ahogy Isten adta mondanod."  (Arany János)

Témák:    rádió múlt internet kreativitás kert .........   – és van alattuk még két ötlet pipa nélkül, de azokat nem árulom el, csak ha majd eljön az ideje.  😊 


9 megjegyzés:

martine írta...

Sokan dolgoznak idősekkel, pszichológusok is, terapeuták is. Nincs reménytelen életkor. Én azt tanultam, hogy amíg valaki él, addig van remény a változásra/változtatásra. És így is hiszem. A rosszul vagy nagy fájdalmakban leélt évtizedek után, potenciálisan kis időre (ki mondja meg, kinek mennyi adatik?) is van értelme, minden jó dolognak van értelme! Megdöbbentem és dühös is lettem -hogy mondhat ilyen baromságot valaki? hogy 60 éven felüliekkel nem? Lehet, hogy még 40 éve is van egy hatvan évesnek!

Rozsa T. (alias flora) írta...

Én is botrányosnak tartom a psszichológus mondatát. Sokszor idős korban még nagyobb szükség lehet segítségre!

A felfelé: jobbik kezd, lefelé: a rosszabbik témájához adaléknak : lefelé a rosszabbik és HÁTRÁLVA!

Kedvencem az Arany idézet.

Ági írta...

Én is botrányosnak tartottam. Nagy baj lenne, ha minden szakember "lemondana" a 60-on felüliekről.
Rózsa, hátrálva? Ezt meg se próbálnám, még a gondolattól is pánikba esem.
Igen, az Arany-idézethez kellene magunkat tartani - mondom sajátmagamnak.

Borka írta...

Hasznos kis cetlik. Én amúgy is nagy cetli-barát vagyok! Mostanában inkább az asztali naptáramba írok, mert ki tudja, hová tettem legutóbb a cetlit? :) A naptár állandó helyen tartózkodik.

A kivizsgálásaim közt volt egy érszűkületi is. Fiatal orvos - a régi már nincs ott -, megvizsgált, megállapította, hogy a jobb lábamban van egy beszűkült ér. Az addig szedett gyógyszerem helyett írt fel másikat és közölte, hogy a koromra és az állapotomra (cukor) való tekintettel inkább nem operálna meg. Azt gondoltam, talán jobb is, ha ennyire nincs önbizalma, akkor ne is nyúljon hozzám. Egy kicsit azért bántott a dolog - leírtak.

Ági írta...

Borka, én pont így jártam a nyáron. Doki nézi a CT-leletet, kizáródott porckorongsérv, azt mondja: koromra való tekintettel nem operálnának. Sőt, beírta a szöveges elbocsátó dokumentumba is, hogy "a beteg korára és fizikai állapotára tekintettel op. nem ajánlott". Nem vagyok alultáplált és 73 múltam, úgyhogy nem értem. Na persze nem mintha óhajtanék egy gerincműtétet, hacsak nem elengedhetetlenül szükséges. De lehet, hogy mi vagyunk túl érzékenyek. :)

Borka írta...

Ági, szeretettel kívánok áldott, meghitt, szép karácsonyi ünnepet és ajándékként sokkal jobb egészséget! :)

Ági írta...

Köszönöm, Borka, viszont kívánom Neked is ugyanezeket.

Borka írta...

Boldog új esztendőt kívánok! Hozzon az új év Neked jó egészséget, a többi akkor magától is jön! :)

Ági írta...

Köszönöm szépen, Neked is boldog új évet!