2024. április 24., szerda

Mai abszurd

Csomagszállítóra várva  a követőn már  láttam, hogy hamarosan érkezik, csörög a telefonom, felveszem, idézem szó szerint: "Szia, futár vagyok, hoztam egy csomagot, ugorj már ki, lécci!" Mondom neki, gondosan magázva: "Jobb lenne, ha behozná, vagy nem jöhet be a lakásig?" Mire ő: "Hát akkor... melyik csengő?" Én: "A legalsó." Ő: "Jó, intézem." És megnyomta, és idejött, és úgy nézett ki, mint egy ember, még köszönt is rendesen, ahogy illik, a csomagot letette, ahová kértem, még elköszönni is tudott. Arról nincs hír, hogy mit gondolt magában, amikor meglátta, hogy kb. nagymama korú nénit sziázott le a telefonban, az ugorj már ki felszólításról nem is beszélve.

Azóta röhögök, pedig inkább sírnivaló. Az is, hogy modortalanságban idáig jutnak emberek, no meg persze az is, hogy a saját munkájában, amit feltehetőleg meg akar tartani továbbra is, megenged magának ilyen stílust. Egyébként a csomag súlya alig két kiló, tehát egyáltalán nem fárasztó a lakásig hozni, ha már egyszer itt áll vele a kapu előtt. Van, aki ilyenkor engedelmesen kimegy a társasház kapujába... most komolyan, ez elképzelhető? Kár, hogy nem kérdeztem meg tőle.

Még mielőtt bárki azt a következtetést vonná le, hogy na ugye, ezért nem rendelek (inkább megyek, lábam lejárom, cipekedem), mert ilyen borzasztó az online rendelés, meg hogy ilyenek a futárok, stb... sietek leszögezni, hogy nem, egyáltalán nem ilyenek, ez egy kirívó, sőt az én gyakorlatomban eddig egyedülálló eset volt. Soha, egyszer sem találkoztam ilyen bunkósággal, pedig hosszú évek óta mindent rendelek, már a járvány előtt is gyakran, azóta pedig szinte kizárólag online vásárolok, bútordarabtól háztartási felszereléseken, élelmiszeren, ruhaneműn, elektronikus cikkeken át egészen a legapróbb zöldséghámozóig és gombelemig mindent, mindent IS. A futárok normális, udvarias emberek, akár fiatalok, akár idősebbek, ez a fickó volt a kivétel, eddig. Megpróbálkozott azzal, hogy hátha másfél-két perccel felgyorsíthatná a saját haladását, hát bocs', ez nálam nem jött be.

Be kellene vezetnem a kategóriák közé valamilyen hibrideket, például vicces-szomorú, de lehetne egy se-köpni-se-nyelni kategória is. Ide talán ez utóbbi illene, de lehet, hogy mindkettő.

10 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

Nekem az is furcsa volt a az új rendszerbeli Magyarországon, hogy símán letegezik a boltokban és sok más helyen a vásárlókat, ha nem is egészen fiatalok már... De ha még azok is, mi jogon?...

Névtelen írta...

Ezért jó az angol, mindenki you aztán kész.

VanilleCinnamon írta...

Nekem meg az a furcsa, hogy a patikában az egy dolog, hogy a saját korosztályom letegez ( nagyrészt én velük is magázódom, de nem csak a gyógyszertárban, a magánéletben is nem tegezem le sem a futárt sem a bolti eladót), másrészt van egy réteg, akik nagymamáim lehetnének, jellemzően nők, de volt már példa férfira is és simán letegeznek pedig akkor látom őket életemben először. Nem mertem még egyiküket sem visszategezni, pedig lehet azt kellene tennem. (nyilván családon belul van ilyen jellegű, az más illetve van nagyonnéhány szépkorú aranyos törzsvásárló). Kíváncsi lennék, mi lenne a reakció.

Névtelen írta...

Ez egy trend lehet.
Én nagyon viccesnek találtam, nemrég ugyanez történt, bár azt nem mondta a fiú a telefonban, hogy ugorjak ki 😀."Szia, csomagot hoztam...", "Igen, már itt vagyok a kaputok előtt." Persze amikor kimentem (kertes ház, beljebb nem is tud jönni) kézcsókommal köszönt. Kuncogtam magamban, pedig a lesziázás után morgolódtam, a kapuig. Az a tapasztalatom egyébként, hogy a futárok mindig nagyon udvariasak, kortól, nemtől függetlenül.
Az viszont idegesítő, mikor egy boltba lépve sziával fogad a nálam vagy 50 évvel fiatalabb "kiscsaj" eladó. Mert a telefonos futárhoz képest ő látja, ki vagyok, egy fehér hajú néni.
rhumel

Ági írta...

Rhumel, én a sziázásnál is jobban megütköztem azon, hogy elvárta volna, hogy kimenjek a kapuhoz a cuccért - többemeletes társasház lépcsőházzal, előkerttel, tehát ő az utcai kapu előtt állt, én pedig öltözzek, lépcsőzzek, házajtón és kapun át kimenjek hozzá, hát hogy képzelte? Azért fizetik, hogy idehozza a lakáshoz. Mindenesetre az illető futárcéget (express és egy angol egyes) nagyon megjegyeztem, igyekszem majd elkerülni, pedig az is lehet, hogy csak ez az egy srác lusta bunkó köztük.

Ági írta...

Vanille, én pont az a nagymamád korosztály vagyok, de fogalmam sincs, hogyan reagálnék, ha egy fiatal ilyen esetben visszategezne. Igaz, hogy sose tegezek le ismeretlen fiatal nőket. Hogy az idős nők milyen megfontolásból teszik, annak két oka lehet. Az egyik, hogy a nemzedéknyi korkülönbség folytán jogosnak érzik. A másik ok pedig, és talán ez a gyakoribb, hogy ettől akarják kevésbé öregnek érezni magukat. Huszonéves koromban énrám sértődött már meg idős nő, amikor nem mertem/bírtam visszategezni, később visszamondták nekem mások, hogy mennyire rosszul esett neki. De akár így, akár úgy van, szerintem nem illik csak úgy, minden megbeszélés nélkül letegezni csak azért, mert a nagyanyja lehetne annak a fiatalnak.

Névtelen írta...

Fiatalok engem tegezzetek, tegezzetek, bárhol, bármikor!!!!!
Szia, szia, bárhol, bármikor! Én nem tartozom, ezekhez a begyepesedett,
sznob boomerekhez!

Ági írta...

Névtelen, ha tudnák, ki vagy, biztos tegeznének, de így, hogy névtelenül lesznobozol, meg leboomerezel bennünket...

Rozsa T. (alias flora) írta...

Én is a bátor Névtelenhez szólnék elsősorban : vajon csak a "névtelenség" miatt kotyog bele ilyen durván, neveletlenül a dolgainkba? Esetleg a mindenki mindenkit letegezés amerikait utánzó (bár az ő nyelvük szerint helyes, az őket majmoló magyarok nyelve szerint nem más, mint természetellenes, neveletlen, durva "majmolás") divatja hat a viselkedés alakulására is, hiába, nehéz a rosszul értelmezett, teljesen meg nem emésztett szabadság szerint élni...
Legyek inkább ilyen értelemben "begyöpesedettnek" ítélt egy fiatalokat majmoló valódi öreg által... Bár az se biztos, hogy egyáltalán elolvassa-e a válaszunkat, vagy valószínűbben megelégszik bűzbombája bedobásával a beszélgetésünkbe...

Névtelen írta...

Névtelen nem tartozik ide, jól mondja. De akkor meg minek jött a begyepesedett boomerekhez???😂
*
A fiatalok tegezhetnek, persze. Akik közel állnak, akiknek mondtam, hogy csak nyugodtan tegezzenek. Pl.a gyerekeim barátai, ahogy kinőttek lassan az iskolapadból. Már nekem volt zavaró a magázódásuk. Annó én is tegezőbe kerültem Anyu barátnőivel. De voltak néhányan, akikkel nehéz volt, a tisztelet valahogy visszatartott. "Szerbusz, Gizi néni"...Még ez se ment igazán.
Más kor, más szokások? Mi azért maradunk azoknál, amik számunkra természetesek. A trendiség amúgy is távol állt tőlem, ifjúságomban is. :9
rhumel