2020. január 26., vasárnap

Pár nappal ezelőtt betettem az oldalsávba egy kis térképet, ami azt mutatja, hogy honnan látogatják a blogot. Ma rákattintottam és látom, hogy Afrika alatt ott egy kis piros pötty. Az nem lehet, gondoltam, az óceánból senki nem olvas engem - persze hajóról is lehet netezni, dehát elég valószínűtlen, hogy pont az én blogom hiányzik neki ott a nagy vízen. 

Ám perceken belül kiderült, hogy mégis van ott szárazföld, mégpedig a Dél-Afrikai Köztársasághoz tartozó Prince Edward szigetek. Két kicsi szigetből áll, a 17. században fedezték fel őket, de állandó lakosuk nincs. Néhány felfedező (például Cook) ugyan később is megtalálta, de a zord időjárás miatt még partra szállni sem tudtak.
 
Ma a két sziget közül a nagyobbikon, a Marion-szigeten kb. 50 fős meteorológiai és biológiai kutatóállomás működik. A Marion-sziget tulajdonképpen az egyik csúcsa egy tenger alatti vulkánnak, melyet sokáig kialudtnak hittek, de 1980-ban és azóta is produkált már gyengébb kitöréseket, legutóbb most decemberben. 
 
Tudom, eléggé nyilvánvaló, hogy nem egy dél-afrikai kutató olvasgat engem onnan, a Jóreménység fok és az Antarktisz közt félúton fekvő pici szigetről, aki időnként idekattint és csalódottan látja, hogy mennyire ritkán frissül a blogom. Sokkal valószínűbb, hogy  valami automatikusan működő robot talált rám, de azért mégis érdekes.

2 megjegyzés:

klaribodo írta...

Hehe! Engem is szoktak figyelmeztetni, hogy gondoskodjak a gépem védelméről, mert lám - lám, mindenki észleli, hogy Gödöllőről tartózkodom a neten. Veszélyes helyeken jársz te is! :)

Kelemen Éva írta...

..."a Nagy Testvér" figyel Téged! - mondhatnám kicsit vicces kedvemben.
Én viszont örömmel olvasom, hogy ilyen messziről is látsz visszajelzést. Akárki és akármi legyen is ez a távolról jövő jel, örüljünk neki együtt!
Ági! Világjáró lett a blogod:)))