2009. október 15., csütörtök

Hát mégse jött be, amit az az ismeretlen néni mondott nekem valamikor szeptemberben a főtéren a padon: "Szép hosszú ősz lesz, mert másodszor virágzik az agácafa." Így mondta, agácafa, sose hallottam még ezzel a szóval illetni az akácfát. Amikor hazajöttem, hátramentem a kertbe, megnéztem a saját agácafámat, és tényleg, bizony virágzott az is, másodszor.
Nem lett hosszú ősz, inkább rendkívülien hosszú nyár. Most meg ... most meg jól pofáraestünk, mert itt a tél, egyenesen a nyár után. Tévedett mindenki, a néni is, az akác is. Úúúútálom, brrr.

13 megjegyzés:

gigi írta...

Jövő héten állítólag megint lesz vagy 15 fok. Hátha igaz az előrejelzés!

rhumel írta...

Két évszakos lassacskán, amiben élünk. Ez a hideg kijózanított, tényleg idén is lesz tél:)Kibírnám egy hét karácsonyi hóval...

mick írta...

Szerintem is csalóka ez a műtél. És lehet, hogy nem tévedett sem az akác, sem az anyóka.

nzsuzsa írta...

Reméljük. Nálunk a japánbirs kezdett virágozni, de lehet, hogy most "meggondolja magát" ebben a hidegben, s mégsem nyílik ki.

Kanga írta...

Ha még valaki emlékszik?? Tavaly szeptember 10. után 12-13 fok egészen a hónap végéig (épp akkor voltam otthon és dühöngtem, h. ausztrál tél van Bp-en is:o), aztán miután eljöttem, egész októberben 16 fok volt!!!

bikfic írta...

Bizony, Kanga, vastag dzsekiben vártalak a Kálvin téri metrónál és örültünk, hogy aznap épp nem esett az eső. :)
Egyébként pedig én nem hiszem, hogy visszajön az enyhe idő, de ne legyen igazam, őszintén kívánom.

flora írta...

Kedves ági, az alföldi nagyanyám ákácfának hivta, a dunántùli meg agácafának... Akkoriban még akácfák szegélyezték az utcákat és mézesen illatoztak májusban... Dunántùlon meg akácosba jártunk gombázni esö után...

KapitányG írta...

Dunántúl? Merre?

bikfic írta...

Igen, nyilván a Dunántúl valamely másik vidékén mondják agácafának, erre mifelénk nem. Idős kolléganőm, aki a Rába vidékéről származik, szintén ismeri a szót, feléjük is így mondják.

Andrea írta...

Nálam a paprika, és a paradicsom makacsul virágzik, és a fák is makacsul ragaszkodnak zöld lombjukhoz. Pedig tavaly ilyenkor már térdig jártam az avarban.
Mit tudhatnak a növények? Vagy talán őket is becsapta az október eleji nyár?

flora írta...

A "Dunántùl" nekem Veszprém és Vas megye határán volt, egy talán még 100 lelket se számoló faluban, Nagypiriten (Kispirit is van!), Bobához 3 km-re... De talán még igy se ismeri senki...

KapitányG írta...

Jaj, dehogynem! Nagyalásony, Vid, Csögle...
Az 1990-es népszámlálásnál (2001-ben is, de főként 90-ben) bejártam egész Veszprém megyét, talán nincs is olyan település, ahol ne lettem volna.
Kisközség, de azért száznál többen élnek ott.

csocsodalom írta...

Kedves Blog Action Day blogoló társam! Összefoglalást írtam az idei magyar részvételről és a Te bejegyzésed is említésre került. Természetesen a blogodra mutató linkkel együtt! :)
A bejegyzést megtalálod itt:
http://csocsodalom.blogspot.com/2009/10/hallatjuk-hangunkat-avagy-az-idei-blog.html
Üdv, csocsodalom