2018. június 15., péntek

Eszembe jutott, hogy megnézem, vajon így nyáron, sőt a fehér éjszakák idején mit mutat a szentpétervári Jeliszejev üzletház melletti webkamera. (A helyről korábban már írtam néhányszor, a legrészletesebben például itt.) Aztán rájöttem, hogy a fehér éjszakák látványossága csak késő este és éjszaka élvezhető, de a most zajló foci-VB miatt nappal is sokkal mozgalmasabb lehet az élet Szentpéterváron. És így is van, ezen a bizonyos utcasarkon  a szokottnál lényegesen több ember mozgott  a mai egyszerű péntek délutánon, de még most, ottani idő szerint este 11 óra után is. 

Középen ott áll a VB kabalafigurája, a Zabivaka nevű farkas, a turisták pedig egyenként, csoportosan, vagy családdal körbeállva folyamatosan fotózkodnak vele. És működik az a bizonyos csobogó is, minden percben akad valaki, aki a gránitgömböt megforgatja, a márványlépcsők tetején pedig szöknek felfelé a vízsugarak - én ugyan eddig még nem vettem észre, hogy a vízoszlopok magassága, ereje változna, igaz, hosszabb ideig még nem is figyeltem. 

Egy-egy perc kiragadva ma délutánról és estéről. de nézzetek rá majd élőben is:





Nincsenek megjegyzések: