Itt bemutatják a műveletet |
Nos, némi kutakodással kiderítettem, hogy ez a token ring, egy jelzőrendszer része, eszköze, amit kicserél egymással a vonatot fogadó vasutas és a mozdonyvezető, és ezzel a szerelvény mintegy engedélyt kap az egyvágányú szakaszon való továbbhaladásra. Régi eredetű ez a rendszer, Indiában máig használatos, Angliában pedig a kis forgalmú egyvágányú vonalakon maradt meg, némely ismertető egyenesen "old school" kategóriába sorolja. Vicces látvány, ahogy a közeledő gőzös láttára az elegáns fehér inges vasúti ember stabilan beáll kis terpeszbe, két karját a megfelelő helyzetbe hozza, hogy a mellette elhaladó mozdonnyal és annak vezetőjével szinkronban lebonyolódjon a csere egy másodperc alatt. Sőt, már olyan esetet is láttam, amikor az állomáson megállás nélkül áthaladó szerelvény vezetőjével cserélték ki a karikát (Blue Anchorban a hét bizonyos napjain nem állnak meg a vonatok), akkor bizony kicsit meg is rántotta a lendület a vasutast, mert lassan ment ugyan a vonat, de mégsem annyira lassan, mint amikor megállni készül.
És a kérdésre visszatérve: minek nekem ezt tudni? Hát, mert érdekel, azért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése