2011. április 10., vasárnap

Jelentem, nem csak az országutat érinti a homokvihar, hanem a vonattal is alaposan belefutottunk ma délután (csak ugye a vonatot nem zavarja, mert alatta ott a sín, meg aztán szembe sem jön semmi). Ilyet eddig csak filmen láttam, most pedig percekig fúrtuk magunkat bele a vöröses sárga homoktömegbe, miközben a szél csak úgy dübörgött a fémborításon. Arra gondoltam, hogy a szántóföldeken marad-e elegendő réteg a vetés fölött, ha ennyire lehordja róla a szél?

Ja, a szél pedig monnyon le!

5 megjegyzés:

mick írta...

Lemondott, de csak átmenetileg!
:)

Borka írta...

Azt írja az újság, hogy afrikai homok. Szántóföld nincs veszélyben. :)

Ági írta...

Én azt olvastam, hogy ez két különböző dolog: a szaharai por a magasabb légrétegekben van, attól sárgás a naplemente idején az ég, meg hasonló érdekes látványok tapasztalhatók - de ez itt a környékünkön tényleg a csupasz szántóföldekről széthordott homok. És valóban, csak azon a területen tapasztalható, ahol a földek között halad az országút és a vasútvonal, amint beértünk oda, ahol bokrok-fák vannak, megszűnt a homokvihar.

Borka írta...

Igazad van. :) Később már én is rájöttem. Előbb írtam és csak aztán olvastam el részletesen a cikket. Ha hallgattam volna... :)

Ági írta...

Egyébként ma olvastam a helyi újságban, hogy azok a szántóföldek üresek, be sincsenek vetve semmivel. Úgyhogy fújhatja a szél nyugodtan, magok nem fognak kárbaveszni (ennyire jól megy ennek a vidéknek, hogy nagy terület parlagon hever? nem értem).